måndag 26 januari 2009

Make My Monday


Måndag igen, och dags för Bjootis Make My Monday. Veckans fråga är: Har ni fördomar (befogade eller obefogade sådana) mot billigare märken a.k.a budgetmärken så som Isadora, Viva la Diva, Yves Rocher, Maybelline etc?

Ja, jag har nog en del förutfattade meningar om billigare produkter. Mycket beror nog på alla katastrofalt kladdiga högstadiesminkningar jag minns, och på den tiden använde jag enbart budgetmärken. Mina fördomar blir allt mindre för varje gång jag testar något nytt i alla fall, och det känns ju bra. Lumene är nog det budgetmärke jag har minst förutfattade meningar om, ska jag handla billigt är det alltid mitt förstahandsval. Har hittat många produkter därifrån som håller riktigt hög klass. Men, även om budget är trevligt tycker jag oftast man får vad man betalar för, och att det oftast lönar sig att köpa dyrare produkter.

Inga kommentarer: