söndag 18 januari 2009

The Body Shops Bath Gloves


Skrubbhandskarna från The Body Shop måste vara en av de absolut mest prisvärda produkter jag någonsin köpt. Jag minns inte hur längesen det var jag inhandlade dem, men skulle jag räkna ut pris per användning skulle det inte bli många ören. Jag är alltid jättenoga med att rengöra mina handskar ordentligt och hänga upp dem för att torka, så det är nog därför de hållt sig så fräscha hela tiden. Jag har också hört att de ska gå att köra i tvättmaskinen, men det är inget jag testat själv än.

Jag brukar vänta med skrubbandet tills jag nästan är helt klar i duschen, så att huden ska hinna mjukas upp lite, sen använder jag handskarna tillsammans med något mysigt duschklet. De känns lite lagom riviga men absolut inte osköna. Huden blir superlen utan att bli det minsta irriterad, och det går så fort att använda dem också. Även om jag använder vanlig skrubb då och då så kommer jag aldrig överge dessa.

Nu börjar det bli dags att köpa nya, då de efter lång och trogen tjänst börjar ramla i bitar, och självklart tänker jag köpa samma sort igen (även om jag inte tror att det är speciellt stor skillnad på skrubbhandskar från olika märken.)

Pris: 42 kr

Betyg: 5/5

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också de där, de är verkligen super!