onsdag 18 februari 2009

Make My Monday

Dags för måndagsfråga hos Bjooti igen, ett par dagar sent för min del. Veckans Make My Monday-fråga lyder: Vilken produkt är den viktigaste i din sminkväska / sminksamling?

Får jag bara välja en produkt blir nog svaret utan tvekan concealer. Jag är så ruskigt mörk under ögonen att jag aldrig någonsin visar mig utan det. Inte ens under en gå-hemma-och-skrota-dag låter jag bli att dutta på lite under ögonen, trots att jag knappt träffar en människa då. Concealer gör väldigt mycket för utseendet tycker jag, och använder jag inte det ser jag ut som om jag inte sovit på en vecka ungefär.

Även foundation står högt på min lista, och jag kanske ska fuska lite med mitt svar och välja mineralfoundation istället. Den ger inte bara finfin hy utan funkar ju faktiskt också som concealer, även om jag aldrig blivit helt nöjd med resultatet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog mascara, tror jag :)

Anonym sa...

Har samma problem, ständigt dessa mörka jäkla ringar under ögonen... så jäkla trist att alltid se trött ut. (Okej, jag är nästan jämt trött, men ändå. ;)

Anonym sa...

Hallååå. hade inte du nån adress du skulle posta här? ;) Otålig!