tisdag 3 februari 2009

Det där med shoppingstopp ...


Det kanske inte är något för mig? ;) Men å andra sidan, helgens inköp har varit sånt jag inte klarar mig utan just nu. Jag har testat lite nya produkter de senaste veckorna, och någon eller några av dem har gjort min hy alldeles katastrofal. Har aldrig någonsin haft såhär dålig hy förut, så jag fick lite smått panik och kände att jag var tvungen att köpa produkter jag testat förut och som jag vet funkar helt okej till det priset. Både min tredje ansiktskräm och min tredje rengöring i år ...
Det svider i plånboken, men vad gör man inte när produkterna man testar är helt katastrofala? Den här gången sved det inte så farligt i alla fall, det blev tre billiga produkter, och så hade jag en -15%-check till den dyraste, så kalaset slutade på 362,50 kr. Rejuvenating Cleansing Oil har jag haft flera gånger förut, och den är en av få rengöringar som inte torkar ut mig. Dessutom är den super till oljemassage. Vitamin C Nourishing Day Cream har också stått i badrumsskåpet förut, och även om den känns liiite för fet för mig ibland fick den följa med hem ändå, då jag vet att den inte täpper igen porerna för mig. Och då båda mina removers är helt slut nu behövdes något sånt också, så det fick bli Waterproof Eye Makeup Remover som jag aldrig testat förut, men fick för mig att jag hört att den är bra. Det blev visst Lumene för hela slanten, men de är verkligen mina favoriter när det gäller budget-hudvård!

Nu ska jag köra lite med dessa produkter ett tag, och samtidigt testa om det är rengöringsmjölken från Juice Beauty eller Body Shops Hemp Face Protector (som jag avgudade i början) som ställer till det för mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Minns att du skrev med Md Formulations i din favorit lista, varför använder du inte de produkterna igen? Tråkigt att behöva köpa massa nytt när man egentligen inte vill :(